„It’s not about mobile, it’s about mobility”

Na początek kilka statystyk dostarczonych przez Andrzeja Olękiewicza z TNS GLOBAL.

MNOGOŚĆ W DOMU

80% polskich gospodarstw domowych posiada 2 i więcej ekrany (telewizory, smartfony, tablety, laptopy itp.). Multitasking jest już faktem. Standardem niedługo będą 3-4 ekrany.

Telewizja w domu przeżyje, ale wyewoluuje w postaci smart TV. Podobnie jak desktopy – na Zachodzie 60-80% gospodarstw domowych je posiada.

WOLIMY SMARTFONY POZA DOMEM

W domu chętniej korzystamy z tabletu, poza domem ze smartfona. Laptop ma określone miejsce w naszym domostwie i najchętniej z niego korzystamy właśnie w jednej lokacji.

Z kolei przewiduje się, że bum na tablety niedługo minie. Polacy zrozumieli, że ich funkcjonalność jest ograniczona.

APLIKACJE

¾ klientów podchodzi do aplikacji tylko raz. Brak informacji na temat kolejnych uruchomień, ale próg odrzucenia jest wielki. Należy czymś zaciekawić konsumenta na tyle, aby wrócił do nas.

Polacy nie umieją korzystać z funkcjonalności smartfona albo nie zdają sobie sprawy co ich telefon potrafi.

Ale uwaga – gdy powie im się jakie konkretne korzyści mają ze ściągnięcia apki lub pokaże jak z nich skorzystać, są chętni do opuszczenia strefy komfortu i spróbowania aplikacji.

mobility-jetski

„IT’S NOT ABOUT MOBILE, IT’S ABOUT MOBILITY”

Na świecie są 4 miliardy smartfonów. Szczoteczek do zębów – 3,5 mld.

Ivan Hernandez wysuwa stwierdzenie, że już nie należy rozpatrywać urządzeń mobilnych w kategorii „Dodajmy je do naszej marki”, ale są już na tyle powszechne, że stały się elementem naszego życia.

Trudno się nie zgodzić, że granica offline i online już się zatarła. Urządzenia mobilne sprawiły, że jesteśmy online 24/7 więc nie mają znaczenia rozwiązania technologiczne, ale sposób w jaki docieramy do odbiorcy. Kontekst.

Nie należy traktować mobilności jako dodatku, ale zachowania które objawiamy w kontakcie z aplikacją/marką.

WNIOSKI?

Bez sensu jest stwierdzenie, że jeszcze nie czas na wejście na rynek mobilny. Że bum będzie w przyszłym roku. On jest już teraz. I jutro. I pojutrze. Millenialsów (pokolenie urodzone w latach 1980-2000) nie zacznie nagle brakować i już teraz trzeba ich traktować jako klientów. Wiedzą jak korzystać z technologii mobilnych, mają tych urządzeń coraz więcej, korzystają z nich 24/7.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

Information

This entry was posted on 27 listopada 2013 by in Marketing, Mobile.
%d blogerów lubi to: