There’s app for that


Jeszcze trochę o konferencji Mobile Marketing Mix, tym razem o tym jak przejść na mobile ale nie projektując zbędnej aplikacji.

Tygodniowo korzystamy z 6-8 aplikacji. Jakie są szanse, że to właśnie nasza znajdzie się tym gronie? Czy nasza aplikacja faktycznie:
– wypełnia niszę, którą użytkownik zapełni naszą aplikacją?
– jest niezbędna?

Bez wielkiego ekosystemu, większego tła, nie ma sensu startować z grubej rury. Może się okazać, że to co chcemy osiągnąć da się zrobić innymi środkami.

MOŻNA BEZ

Skorzystajmy z zasięgu innych. Jest w końcu tyle aplikacji na Google Play i AppStorze.

Nie należy wynajdywać koła od początku. Jeśli chcesz zrobić konkurs, który polega na wrzucaniu zdjęć z telefonu – weźmy Instagram.

Case, zaprezentowany na prelekcji Moniki Mikowskiej (jestem.mobi):

Mercedes za pomocą aplikacji Shazam prezentuje model swojego auta. Po rozpoznaniu muzyki, otwiera się specjalnie przygotowana strona, z której odbiorca może zobaczyć auto, a nawet umówić się na jazdę próbną.

Genialne i kreatywne wykorzystanie aplikacji, która dzieli styl życia i cechy z grupą docelową modelu auta.

HTML 5

Strony mobilne są niezbędne. Niezależnie, czy nasze działania marketingowe są związane ze smartfonami czy nie. Ponad 10% ruchu sieciowego to Internet na urządzeniach przenośnych. To niemało.

Skorzystajmy z dobrodziejstw HTML 5 i zróbmy stronę, która rozpoznaje dane urządzenie i w zależności od niego wczytuje odpowiednią wersję.

Rozwiązanie idealne, dla tych którzy mają swoją www w wersji desktopowej i nie chcą jej zmieniać.

RWD

Czyli Responsive Web Design. Polega to na takim zaprojektowaniu naszej strony, aby po wczytaniu jej na urządzeniu mobilnym, sama się dopasowała do przeglądarki.

W wielu wypadkach, zmiana strony na RWD może być idealną okazją na odświeżenie wyglądu. Popatrzmy na rozkład-pkp.pl. Podobno około 20% ruchu na stronie to urządzenia mobilne i trudno się dziwić. Więc dlaczego z uporem maniaka, PKP próbuje mi wcisnąć standardową wersję strony?! Łatwiej jest odkręcić śrubkę w rękawicach skafandra kosmicznego niż szybko znaleźć połączenia kolejowe (obu próbowałem, więc mam porównanie).

WNIOSKI

Niezależnie od tego czy w swoich działaniach marketingowych decydujemy się na podłączenie do innej aplikacji, mobilną wersję serwisu czy RWA, najważniejsze jest przestrzeganie zasady 3P (©Monika Mikowska):

Musi być:
– pięknie,
– prosto,
– praktycznie.

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

Information

This entry was posted on 29 listopada 2013 by in Marketing, Mobile.
%d blogerów lubi to: